تبلیغات در سایت ما

خرید وفروش مرغ وخروس وسوالات در باره ان

پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 15
  • بازدید دیروز : 32
  • ورودی امروز گوگل : 2
  • ورودی گوگل دیروز : 3
  • آي پي امروز : 5
  • آي پي ديروز : 11
  • بازدید هفته : 47
  • بازدید ماه : 47
  • بازدید سال : 570
  • بازدید کلی : 9883
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 3.17.184.90
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • درباره ما
    خرید وفروش مرغ وخروس وسوالات در باره ان
    به وبلاگ من خوش آمدید
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



    امکانات جانبی

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 15
    بازدید دیروز : 32
    بازدید هفته : 47
    بازدید ماه : 47
    بازدید کل : 9883
    تعداد مطالب : 16
    تعداد نظرات : 0
    تعداد آنلاین : 2



    Alternative content


    نیو کاسل

    دوستان گرامی هم اکنون در مشهد و احتمالا در شهرهای دیگر کشور نیز نیوکاسل فوق حادی ایجاد شده که حتما می بایستی برای پیشگیری از این بیماری اقدامات لازم و ضروری را انجام داد. 

    بنده یکسری مطالب را در ذیل خدمت دوستان در رابطه با پیشگیری این بیماری ارائه می دهم امید است که مورد عنایت و استفاده دوستان گرامی قرار گیرد. 

    نیو کاسل کبوتر

    عامل نیوکاسل:پارامیکسو ویروس. 

     

    علائم بالینی: ۱-فلجی  ۲-اسهال سبز  ۳-پیچ خوردگی گردن به سمت پشت یا در بین پاها 

     

    ۴-کشیدگی گردن به جلو     ۵-لاغری    ۶-پرهای ژولیده  ۷-افسردگی  ۸-عطسه 

     

      ۹-سرفه    

     

    ۱۰-آبریزش از چشم و بینی و....

     

    که البته هیچ یک از این علائم اختصاصی نمی باشد.(یعنی ممکن است در بیماریهای دیگر هم دیده شوند.) 

     

    ضایعات کالبد گشایی:  ۱-پرخونی در نای  ۲-تورم کیسه های هوایی   ۳-در کبوتران ماده ای که درحال تخمگذاری هستند خونریزی بر روی فولیکولها(زرده ها)   

     ۴-فولیکولها در محوطه شکمی(یعنی زرده های در حال شکل گیری در داخل سیستم مجاری تناسلی به داخل شکم نفوذ می کنند) 

     

    ضایعات فوق هم غیر اختصاصی هستند.برای تشخیص تفریقی باید کشت ویروسی انجام شود که خیلی هزینه بر است و معمولا هم انجام نگرفته و برای تشخیص بیماری به علائم بالینی و ضایعات کالبد گشایی بسنده می شود. 

     

     

    پیشگیری از بیماری :۱- تعویض لباسها و کفشها هنگام ورود به پشت بام  ۲-شستن دستها  

     

    ۳-جلوگیری از ورود افراد به پشت بام   ۴-جلوگیری از ورود پرندگان آزاد پرواز مثل گنجشک به داخل  

     

    لانه ها و سایر اقدامات مدیریتی دیگر . 

     

    ۵-ویروس نیوکاسل تا مسافت ۱ کیلومتری می تواند توسط باد حمل گردد. 

     

    ضدعفونی:بهترین ضد عفونی کننده نور خورشید می باشد.اگر لانه کبوترانتان آفتاب نمی خورد می توانید هر ماهی یکبار توسط ضد عفونی هایی مانند بنزالکونیوم کلراید که بر روی ویروس آنفولانزا هم علاوه بر ویروس نیوکاسل تاثیر خوبی دارد استفاده نمایید و پس از آن برای اطمینان بیشتر می اوانید از ترکیب پرمگنات پتاسیم و فرمالین که موجب تصاعد گاز فرمالدهید می گردد استفاده کنید.که البته با رعایت بهداشت و همچنین اشعه نور خورشید نیازی به اینگونه ضد عفونی کننده های نمی باشد.  

     

    نکته مهم :ویروس نیوکاسل تحت سویه های متفاوتی دارد که بنا به شرایط محیطی هر منطقه ای با ایجاد جهش ژنتیکی بوجود آمده اند.لذا ممکن است واکسنی که برای پیشگیری تزریق می نمایم مثمر ثمر واقع نگردد.در حقیقت باید از واکسنهایی استفاده نمود که حاوی ویروس تخفیف حدت یافته یا کشته همان منطقه باشد. 

     

    واکسیناسیون: معمولا برای پیشگیری از ایجاد بیماری نیوکاسل از واکسنهای زنده تخفیف حدت یافته و یا کشته استفاده می گردد.واکسنهای زنده که در بازار معمولا به ب۱ چشمی معروف هستند سریعا تیتر می دهند اما ایمنی آنها کوتاه مدت خواهد بود ولی واکسنهای کشته دیرتر تیتر داده اما ایمنی آن بیشتر می باشد.بطور کلی واکسنهایی که در ایران تولید می شوند باید هر ۴ ماه یکمرتبه تکرار شوند زیرا ایمنی آنها حداکثر ۴ ماه می باشد. 

     

    جوجه ای که از تخم خارج می شود در سرم  خونی خود دارای آنتی بادی های مادری بر علیه این بیماری می باشد.(البته در صورتی که والدین آن قبلا واکسینه شده و یا بطور طبیعی آلوده شده باشند)حتما مد نظر داشته باشید که تا ۵ الی ۶ روز بعد از خروج جوجه ها از تخم تحت هیچ شرایطی والدین گرسنه نباشند زیرا در این دوره حساس اگر به جوجه ترشحات چینه دان(که تحت تاثیر هورمون پرولاکتین ایجاد می گردد)نرسیده و گرسنه بماند مولکولهای درشت آنتی بادی مادری شکسته شده و به عنوان منبع انرژی از آنها استفاده می شود و جوجه ها را در همان سنین ابتدایی در معرض ابتلا به بیماری قرار می دهند. 

     

    واکسنها را بر اساس دزی که بر روی آنها توسط کارخانه سازنده درج گردیده استفاده نمایید. 

     

     

    نیوکاسل فوق حاد:هم اکنون در اکثر نقاط کشور نیوکاسل فوق حادی شایع گردیده که جهت انجام واکسیناسیون و پیشگیری می توانید اعمال زیر را انجام دهید: 

     

    اقدام اورژانسی :اگر در گله شما نیوکاسل شایع شده و دامپزشک هم آنرا تایید کرده می توانید واکسن زنده نیوکاسل را با توجه به دز توصیه شده با آب مقطری که از آب شهر تهیه نشده باشد مخلوط کرده و بصورت اسپری بر روی کبوتران انجام دهید.حتما قبل از انجام این کار مطمئن باشید که کبوترانتان دچار بیماریهای تنفسی ناشی از مایکوپلاسما نباشند.پس از انجام اسپری بدلیل تیتر سریع  ایمنی لازم در کبوترانی که هنوز بیمار نشده اند ایجاد می گردد اما کبوتران بیمار حتما خواهند مرد.پس می توانید کبوتران بیمار را جداکنید(ولی اگر کبوتران بیمار معدوم شوند بهتر است)پس از واکسیناسیون به این روش حتما شیشه محتوی این واکسنها را سوزانده ویا با مواد ضد عفونی ضدعفونی نمایید ویا اینکه در آفتاب قرار دهید. پس از گذشت ۶ تا ۷ روز واکسن کشته روغنی را تزریق نمایید


    منبع:fa.wikipdia.org.wiki

    بیماری نیو کاسل در طیور

    بیماری نیوکاسل در طیور

    www.jkmt.ir     ۱۰ فروردين ۱۳۸۸      

     

    مقدمه:تهیه مواد غذایی نقش مهمی در زندگی انسان ها دارد. یکی از نیازهای ضروری تغذیه انسان، تأمین پروتئین حیوانی است. گوشت طیور به عنوان یک منبع با ارزش پروتئینی، در سال های اخیر در تغذیه انسان، در ایران و جهان مورد استفاده قرار گرفته است. در میان انواع گوشت ها، گوشت مرغ اهمیت خاصی دارد. زیرا هم سریع تر تولید می شود و هم هزینه تولید آن نسبت به گوشت سایر دام ها کمتر است از طرفی درصد پروتئین گوشت مرغ از سایر طیور بیشتر بوده و ضریب تبدیل غذا به گوشت در مرغ نسبت به سایر دام ها بهتر است مرغ و به طورکلی طیور حیوانات حساس هستند آگاهی از مسائل بهداشتی و رعایت نمودن آنها در پرورش طیور بسیار مهم است. شناخت بیماری های طیور، چگونگی مبتلا شدن، نشانه های بیماری، راه های پیشگیری و درمان می تواند کمک فراوانی در اختیار ما قرار دهد. یکی از این بیماری های مهم و خطرناک بیماری نیوکاسل است. بیماری نیوکاسل می تواند در مدت زمان کوتاهی خسارت زیادی به مرغداری ها و روستائیان وارد سازد. نیوکاسل یک بیماری عفونی و واگیردار است که از یک نوع ویروس به وجود می آید و باعث عفونت دستگاه تنفسی می شود. مرغ، خروس، بوقلمون، اردک و سایر پرندگان نیز به این بیماری مبتلا می شوند ویروس نیوکاسل در انسان نیز ایجاد بیماری خفیف نموده به طوری که باعث تورم ملتحمه چشم می شود.
    در این مقاله شما با این بیماری و راه های پیشگیری و کنترل بیماری آشنا خواهید شد.
    تاریخچه بیماری:
    بیماری نیوکاسل برای اولین بار در سال 1926 در جاوه اندونزی و شهر نیوکاسل انگلستان گزارش گردید. در انگلستان با برقراری قرنطینه و کشتار دسته جمعی طیور مبتلا و با نابودی طیور در معرض سرایت و نیز با ضدعفونی لانه های آلوده بیماری را کنترل کردند. ولی در جاوه اندونزی مبارزه به صورتی انجام شد که کانون اصلی بیماری نابود نگردید و می توان ادعا نمود که منشاء و سرچشمه انتشار و آلودگی بیماری در دنیا از این ناحیه می باشد. در حال حاضر بیماری نیوکاسل در تمام دنیا تحت کنترل درآمده است. در کشور ما هم زمان با ورود جوجه یک روزه در سال 1329 شمسی از خارج و توسعه صنایع مرغداری در کشور این بیماری نیز مشاهده شد. از آن زمان تاکنون بیماری هر چند سال به صورت همه گیری ظاهر می شود. در سال های اخیر به دلیل رشد روز افزون صنعت مرغداری اهمیت این بیماری بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و همواره به عنوان مهمترین عامل تهدید کننده طیور صنعتی و سنتی مطرح بوده است.
    گزارش های موجود از تلفات وارده در سال های گذشته، حکایت از تلفات تا 100% در مرغداری های صنعتی و سنتی دارد. براساس برآورد مسئولان ذیربط خسارت وارده به بخش طیور در هنگام شیوع این بیماری بیش از میلیاردها تومان می باشد.
    عامل بیماری نیوکاسل:
    عامل این بیماری، ویروس پارامیکزو ویروس است که به خوبی در جنین تخم مرغ رشد و تکثیر می یابد. شش هفته بعد از بین رفتن علائم کلینیکی بیماری، .... ویروس را در فضولات و اعضاء درونی نمی توان یافت. خطر انتقال ویروس توسط لاشه کشتاری وجود دارد، ترشحات و مخاط چشم طیور آلوده منشاء ویروس می باشد. ویروس نیوکاسل نسبت به گرما فوق العاده حساس می باشد. پرندگان وحشی منبع آلودگی و انتشار ویروس بوده و شاید ویروس قسمتی از سیر تکاملی خود را در بدن این نوع پرندگان وحشی بگذراند.
    نشانه های بیماری در جوجه ها و مرغ های جوان:
    وقتی بیماری نیوکاسل در یک مرغداری یا یک گله مرغ شایعه شد، نشانه های زیر در جوجه ها و مرغ های جوان دیده می شود:
    سرفه و خرخره کردن و گاهی صدای شبیه به سوت کشیدن، ناله کردن تنفس نامنظم و مشکل یا دهان باز، کر کردن و کم شدن تحرک، از دست دادن اشتها، افزایش تشنگی در مراحل اولیه و فلج نسبی یا کامل، لرزش عضلات، تغییر جهت و چرخش و برگشت سر به پشت یا به زیر شکم، دور خود چرخیدن، معلق زدن و مرگ و میر در این جوجه ها فوق العاده بالا بوده و گاهی به صددرصد می رسد.
    نشانه های بیماری:
    بیماری نیوکاسل فوق العاده واگیردار بوده و دستگاه تنفسی و عصبی را مبتلا می کند. نیوکاسل بیشتر مرغ و خروس را مبتلا کرده و سایر گونه های طیور نظیر مرغ مروارید، اردک و بوقلمون را نیز مبتلا می کند.
    علائم درمانگاهی بیماری نیوکاسل عبارتند از:
    اسهال آبکی سبز رنگ و بدبو، از دست دادن اشتها، ناراحتی گیجی و خواب آلودگی، خروج ترشحات از بینی، صدای ناله و خس خس، تورم سر و گردن، پیچ خوردگی سر و گردن به یک سمت بدن. همچنین بال های طیور مبتلا به بیماری آویزان شده و پاهای آنها بر روی زمین کشیده می شوند. از دیگر علائم این بیماری حرکت به دور خود چینه دان پر و کشیده، تشنج، فلجی و در نهایت مرگ می باشد. مرگ و میر جوجه ها فوق العاده بوده و گاهی به صددرصد می رسد.
    در مرغ های تخم گذار نیز بیماری نیوکاسل باعث تولید تخم مرغ و قطع تدریجی تخم گذار می شود. بیماری نیوکاسل همچنین موجب نرم شدن پوسته تعدادی از تخم مرغ ها می گردد. تخم مرغ های که مرغ ها در این مرحله از بیماری تولید می کنند، ناقل ویروس بیماری نیوکاسل بوده و ارزش جوجه کش ندارند.
    بیماری نیوکاسل در بوقلمون ها و جوجه ها در اشکال خفیف، شدید و حاد بروز می کند و با علائمی از قبیل فلجی، عطسه و سرفه های خشک همراه می باشد.
    تشخیص بیماری:
    فرم حاد بیماری را تا حدی می توان از روی نشانه های کلینیکی و کالبد گشایی تشخیص داد. ولی فرم مزمن بیماری به علت شباهت زیاد علائم آن با سایر بیماری های تنفسی اشتباه می شود. وقتی که نشانه های تنفسی مربوط به بخش پائینی دستگاه تنفس باشد (نفس نفس زدن شدید) باید به بیماری نیوکاسل مظنون شد. سرعت انتشار بیماری نیوکاسل بهترین راهنما برای تشخیص آن است.
    راه های شیوع و انتقال بیماری:
    تلفات بسیار بالای بیماری نیوکاسل سبب شده است تا به راه های شیوع آن توجه زیاد شود. انتقال بیماری به طور طبیعی از راه ترشحات، فضولات، امعاء و احشاء پرندگان آلوده و نیز تماس آنها با طیور سالم صورت می گیرد. دستگاه گوارش و تنفس پرندگان به طور طبیعی مرکز اصلی انتقال و حامل بیماری است. حمل و نقل مرغ های زنده – به خصوص آنهایی که بیماری را پشت سر گذاشته اند -–می تواند یکی از عوامل انتقال بیماری از محلی به محل دیگر باشد و علاوه بر اینها، انتقال بیماری به وسیله کارگران، وسایل و ماشین آلاتی که با مرغداری در ارتباط هستند، نیز صورت می گیرد. همچنین ویروس بیماری از طریق هوا و آب آشامیدنی آلوده انتقال می یابد. تخم مرغ های حاصل از مرغ های مادر آلوده به بیماری ممکن است باعث انتقال بیماری به داخل ماشین جوجه کشی و محیط اطراف شود.
    عوامل انتقال بیماری:
    آن دسته از مرغ های مبتلا به بیماری که دوره اولیه (فاصله مبتلا شدن به بیماری و ظاهر شدن علائم) بیماری را می گذرانند، عامل مهم انتقال بیماری به شمار می روند. مرغ هایی که حالت ضعف و ناتوانی پس از درمان بیماری را می گذرانند و یا بیماری را پشت سر گذاشته اند؛ در بعضی از موارد می توانند برای مدت طولانی ویروس بیماری را با خود حمل و پخش کنند.
    همچنین تخم مرغ هایی که در طول دو تا چهار ماه پس از مبتلا شدن، از مرغ هایی که سلامتی خود را پیدا کرده اند، جمع آوری شده اند، ویروس بیماری نیوکاسل را با خود همراه دارند.
    راه های پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل:
    مهمترین راه پیشگیری و مبارزه با این بیماری خطرناک، دور نگه داشتن طیور از ویروس عامل بیماری است. در چنین شرایطی اجرای قرنطینه (جدا نگه داشتن طیور حساس) همراه با رعایت کامل اصول بهداشتی، می تواند در کنترل بیماری بسیار مفید باشد. طیور حساس طیوری هستند که پیش از این به بیماری نیوکاسل مبتلا نشده اند و یا از تخم مادر مبتلا به این بیماری به وجود نیامده باشند. از سوی دیگر برای جلوگیری از ابتلا و گسترش بیماری نیوکاسل فقط رعایت اصول بهداشتی کافی نیست. علاوه بر آن باید با انجام واکسیناسیون های لازم و به موقع، طیور را از مبتلا شدن به این بیماری نجات داد. باید توجه کرد که درمان بیماری، در درجه آخر اهمیت قرار دارد.
    این کار نه تنها از نظر اقتصادی به صرفه نیست، بلکه موفقیت آن نیز بسیار کم است با کاهش امکان تماس ویروس بیماری و یا ورود آن به محیط پرورش می توان از شیوع این بیماری جلوگیری کرد. به طورکلی اگر پشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل هدف باشد، باید با مدیریت بهداشت و واکسیناسیون در کنار یکدیگر به مورد اجرا گذاشته شود.
    پیشگیری از طریق مدیریت و بهداشت:
    الف – جوجه کشی:
    رعایت موارد زیر در جوجه کشی به طور کامل ضروری است.
    1-تأسیسات جوجه کشی باید از آشیانه ها، سالن های پرورش و تأسیسات کشتارگاه دور و مجزا باشد.
    2-آشیانه های پرورش جوجه باید از سایر آشیانه ها کامل جدا باشد.
    3-جدا کردن کارگران قسمت جوجه کشی از سایر بخش ها.
    4-پرورش مرغ های جوان باید در محلی کاملاً جدا، دور از آشیانه مرغ های مسن و در محیطی کاملاً بهداشتی انجام گیرد.
    5-از ورود هر نوع وسیله نقلیه به مزرعه پیش از ضدعفونی کاملاً آن جلوگیری شود.6-مرغ هایی که تلف شده اند، باید به دقت کامل و بدون آلودگی محیط اطراف سوزانده و نابود شوند.
    7-سالن های پرورش مرغ باید پیش از ریختن جوجه، شستشو و ضدعفونی شود.
    8-باید از مواد ضدعفونی کننده و آهک در جلوی آشیانه ها و حتی الامکان در گذرگاه های مزرعه استفاده شود.
    ب- آشیانه های پرورش طیور:
    رعایت موارد زیر در آشیانه های پرورش طیور به طور کامل لازم است:
    1- از ورود هر نوع پرنده ای به آشیانه جلوگیری شود.
    2-هنگام ورود کارگران به آشیانه، باید لباس آنها عوض و ضدعفونی شده باشد.
    3-جوجه های یکروزه باید از مراکز مطمئن و تأیید شده از سوی کارشناسان خریداری شوند.
    4-پرورش مرغ های جوان باید در محلی کاملاً جدا، دور از آشیانه مرغ های مسن و در محیطی کاملاً بهداشتی انجام گیرد.
    5-از ورود هر نوع وسیله نقلیه به مزرعه پیش از ضدعفونی کامل آن جلوگیری شود.
    6-مرغ هایی که تلف شده اند، باید به دقت کامل و بدون آلودگی محیط اطراف سوزانده و نابود شوند.
    7-سالن های پرورش مرغ باید پیش از ریختن جوجه، شستشو و ضدعفونی شوند.
    8-باید از مواد ضدعفونی کننده و آهک در جلوی آشیانه ها و حتی الامکان در گذرگاه های مزرعه استفاده شود.
    ج – کشتارگاه ، کارخانه تولید فرآورده های طیور و بسته بندی:
    موارد زیر باید رعایت شوند:
    ضدعفونی، شستشو و تمیز کردن وسایل، لوازم و محیط کشتارگاه طیور و کارخانه در زمان های مختلف به خصوص در زمان شیوع بیماری لازم است.
    مبارزه و پیشگیری به وسیله واکسیناسیون:
    یکی از مؤثرترین راه های پیشگیری و مبارزه با شیوع بیماری نیوکاسل، استفاده از واکسن مخصوص است. برای ایمن نمودن طیور در مقابل این بیماری از راه واکسیناسیون، دستور یا برنامه یکسانی وجود ندارد، بلکه در مناطق مختلف با روش های خاصی صورت می گیرد.
    برنامه واکسیناسیون جوجه ها باید با توجه به نوع آب و هوای منطقه، نوع واکسن و دستور دامپزشک باشد.
    واکسن نیوکاسل دارای سویه های B1، لاسوتا، روغنی و کوماروف می باشد که در ایران بیشتر از دو سویه های B1 و لاسوتا و روغنی به چهار طریق قطره چشمی، آشامیدنی، اسپری و تزریقی استفاده می گردد. برای اینکه واکسیناسیون بر علیه بیماری نیوکاسل مؤثر و دارای نتیجه مطلوب باشد رعایت نکات زیر الزامی می باشد:
    1-سعی شود طیور همسن پرورش داده و همزمان واکسینه نمود.
    2-فاصله بین دو واکسیناسیون حداقل یک هفته باشد.
    3-واکسن تازه باشد و در نگهداری و حمل و نقل آن رعایت دستورات کارخانه سازنده به عمل آید. (در دمای یخچال های معمولی نگهداری شود و هنگام حمل و نقل در ظروف سر بسته محتوی یخ باشد.)
    4-ظروف محتوی واکسن نباید در معرض مستقیم نور آفتاب قرار گیرند.
    5-ظروفی که در آنها واکسن می ریزند نباید 3 تا 4 روز قبل از آن به مواد ضدعفونی کننده آغشته شده باشند.
    6-برای رقیق نمودن واکسن و یا مصرف آن به فرم خوراکی نباید از آبهای کلردار یا محتوی سایر مواد ضدعفونی کننده استفاده گردد.
    7-گله ای که مورد واکسیناسیون قرار می گیرد کاملاً سالم باشد و از واکسینه نمودن طیور غیر سالم و بیماری خودداری گردد.
    8-بلافاصله بعد از واکسناسیون به مدت 48-24 ساعت همواره با اب می باید آنتی بیوتیک داد و دمای سالن را بین 2 تا 3 درجه سانتیگراد بالا برد.
    9-واکسن آماده شده را حداکثر در ظروف به مدت 2-1 ساعت می باید مصرف نمود.
    خلاصه مطالب:
    بیماری نیوکاسل بیشتر در فصل های پائیز و زمستان می شود.
    نشانه های بیماری نیوکاسل عبارتند از:
    1- خرخر کردن
    2- تنفس نامنظم
    3- کم شدن اشتها و افزایش تشنگی
    4- لرزش و تشنج عضلات
    5- اسهال سبز رنگ
    6- علائم عصبی
    راه های انتقال بیماری نیوکاسل عبارتند از:
    1-ترشحات، فضولات و امعاء و احشاء پرندگان آلوده.
    2-تماس طیور سالم با طیور آلوده
    راه های کنترل و پیشگیری نیوکاسل عبارتند از:
    1-اجرای واکسیناسیون به موقع
    2-رعایت کامل اصول بهداشتی
    3-اجرای قرنطینه شدید در هنگام شیوع بیماری
    جهت جلوگیری از انتقال بیماری نیوکاسل به جوجه ها به نکات زیر توجه شود:
    1-سالن های جوجه کشی به کشتارگاه طیور نزدیک نباشد.
    2-آشیانه پرورش جوجه مجاور سایر آشیانه ها نباشد.
    3-نباید کارگران قسمت جوجه کشی با کارگران سایر قسمت ها ارتباط داشته باشد.

    منبع:www.ititpnews.com

     

    خواص تخم بلدرچین

     

    خواص تخم بلدرچین

    خواص تخم بلدرچین

    .1- سرشار از امگا3(برای تقویت هوش و حافظه) 
    2- غنی از آهن / ویتامینهای آ ، ب ، ث / اسیدهای آمینه و میکرو المانها
    3- توصیه شده برای دوران بارداری (برای باهوش شدن جنین)

    4-مناسب برای سنین رشد کودکان ونوجوانان
    5- تنظیم سیکل خواب

    6- افزایش مقاومت بدن
    7- بدون  کلسترول

    8- تنظیم سیستم عصبی ، قلبی و گوارشی و درمان بیماری تشنج

    9- به علت کراتن خاصی که در آن ذخیره است در درمان بیماری آسم تاثیر معجزه آسایی دارد.
    10- استحکام عضلات و استخوان ها
    11- افزایش تمایلات جنسی
    12- دفع مواد رادیو اکتیو و فلزات سنگین نظیر سرب و جیوه ومواد زائد سرطان زا از ارگانیسم بدن

    13- بدلیل حجم کم تخم بلدرچین و میزان بالای پروتئین آن نسبت به تخم مرغ ، برای ورزشکاران بخصوص بدنسازان عزیز نیز توصیه میشود.

    14- به دلیل کامل بودن و نداشتن هیچ تاثیر سوئی در شیر خواران به عنوان بهترین مکمل دوران شیردهی استفاده می شود.

    15- -تخم بلدر چین حساسیت ایجاد نمی کند

    16-ماسک سفیده تخم بلدر چین همراه عسل (برای پوستهای چرب) و زرده با عسل برای( پوستهای خشک) باعث طراوت و شادابی و رفع چین و چروک و لکه های پوست می شود.

     

    بمب ویتامین

    تخم بلدرچین به علت نداشتن کلسترول ، قابل مصرف برای تمام افرادی است که مصرف تخم مرغ برایشان منع شده است.

     تخم بلدرچین در مقایسه با تخم مرغ، به مراتب ارزش غذایی بالاتری دارد.یک تخم بلدرچین هر چند که از لحاظ وزنی حدود یک پنجم وزن تخم مرغ معمولی را دارد، ولی نسبت به آن دارای 5 برابر فسفر، 5/7 برابر آهن، 6 برابر ویتامینB12و  وتیامین B1 و 15 برابر ویتامین B2 ریبوفلاوین می باشداز این رو آن را بمب ویتامین می نامند.

    تخم بلدرچین در کشور ژاپن به دلیل غنای بالای امگا 3 و فسفر به  عنوان بخشی از صبحانه کودکان و دانش آموزان محسوب می شود•

    قابل توجه افراد بالای 40 سال

    جذب ویتامینهای بدن با افزایش سن بسیار کم میشود از این رو مصرف روزانه تخم بلدرچین را به افراد بالای 40 سال، برای بالا بردن مواد معدنی و ویتامینهای بدن و جلوگیری از، کارافتادگی زود رس و پیشگیری ازسرطان توصیه می نماییم. تخم بلدرچین در افراد پیر و مسن موجد قوای از دست رفته جوانی اسخواص تخم بلدرچین

    .1- سرشار از امگا3(برای تقویت هوش و حافظه) 
    2- غنی از آهن / ویتامینهای آ ، ب ، ث / اسیدهای آمینه و میکرو المانها
    3- توصیه شده برای دوران بارداری (برای باهوش شدن جنین)

    4-مناسب برای سنین رشد کودکان ونوجوانان
    5- تنظیم سیکل خواب

    6- افزایش مقاومت بدن
    7- بدون  کلسترول

    8- تنظیم سیستم عصبی ، قلبی و گوارشی و درمان بیماری تشنج

    9- به علت کراتن خاصی که در آن ذخیره است در درمان بیماری آسم تاثیر معجزه آسایی دارد.
    10- استحکام عضلات و استخوان ها
    11- افزایش تمایلات جنسی
    12- دفع مواد رادیو اکتیو و فلزات سنگین نظیر سرب و جیوه ومواد زائد سرطان زا از ارگانیسم بدن

    13- بدلیل حجم کم تخم بلدرچین و میزان بالای پروتئین آن نسبت به تخم مرغ ، برای ورزشکاران بخصوص بدنسازان عزیز نیز توصیه میشود.

    14- به دلیل کامل بودن و نداشتن هیچ تاثیر سوئی در شیر خواران به عنوان بهترین مکمل دوران شیردهی استفاده می شود.

    15- -تخم بلدر چین حساسیت ایجاد نمی کند

    16-ماسک سفیده تخم بلدر چین همراه عسل (برای پوستهای چرب) و زرده با عسل برای( پوستهای خشک) باعث طراوت و شادابی و رفع چین و چروک و لکه های پوست می شود.

     

    بمب ویتامین

    تخم بلدرچین به علت نداشتن کلسترول ، قابل مصرف برای تمام افرادی است که مصرف تخم مرغ برایشان منع شده است.

     تخم بلدرچین در مقایسه با تخم مرغ، به مراتب ارزش غذایی بالاتری دارد.یک تخم بلدرچین هر چند که از لحاظ وزنی حدود یک پنجم وزن تخم مرغ معمولی را دارد، ولی نسبت به آن دارای 5 برابر فسفر، 5/7 برابر آهن، 6 برابر ویتامینB12و  وتیامین B1 و 15 برابر ویتامین B2 ریبوفلاوین می باشداز این رو آن را بمب ویتامین می نامند.

    تخم بلدرچین در کشور ژاپن به دلیل غنای بالای امگا 3 و فسفر به  عنوان بخشی از صبحانه کودکان و دانش آموزان محسوب می شود•

    قابل توجه افراد بالای 40 سال

    جذب ویتامینهای بدن با افزایش سن بسیار کم میشود از این رو مصرف روزانه تخم بلدرچین را به افراد بالای 40 سال، برای بالا بردن مواد معدنی و ویتامینهای بدن و جلوگیری از، کارافتادگی زود رس و پیشگیری ازسرطان توصیه می نماییم. تخم بلدرچین در افراد پیر و مسن موجد قوای از دست رفته جوانی استخواص تخم بلدرچین

    .1- سرشار از امگا3(برای تقویت هوش و حافظه) 
    2- غنی از آهن / ویتامینهای آ ، ب ، ث / اسیدهای آمینه و میکرو المانها
    3- توصیه شده برای دوران بارداری (برای باهوش شدن جنین)

    4-مناسب برای سنین رشد کودکان ونوجوانان
    5- تنظیم سیکل خواب

    6- افزایش مقاومت بدن
    7- بدون  کلسترول

    8- تنظیم سیستم عصبی ، قلبی و گوارشی و درمان بیماری تشنج

    9- به علت کراتن خاصی که در آن ذخیره است در درمان بیماری آسم تاثیر معجزه آسایی دارد.
    10- استحکام عضلات و استخوان ها
    11- افزایش تمایلات جنسی
    12- دفع مواد رادیو اکتیو و فلزات سنگین نظیر سرب و جیوه ومواد زائد سرطان زا از ارگانیسم بدن

    13- بدلیل حجم کم تخم بلدرچین و میزان بالای پروتئین آن نسبت به تخم مرغ ، برای ورزشکاران بخصوص بدنسازان عزیز نیز توصیه میشود.

    14- به دلیل کامل بودن و نداشتن هیچ تاثیر سوئی در شیر خواران به عنوان بهترین مکمل دوران شیردهی استفاده می شود.

    15- -تخم بلدر چین حساسیت ایجاد نمی کند

    16-ماسک سفیده تخم بلدر چین همراه عسل (برای پوستهای چرب) و زرده با عسل برای( پوستهای خشک) باعث طراوت و شادابی و رفع چین و چروک و لکه های پوست می شود.

     

    بمب ویتامین

    تخم بلدرچین به علت نداشتن کلسترول ، قابل مصرف برای تمام افرادی است که مصرف تخم مرغ برایشان منع شده است.

     تخم بلدرچین در مقایسه با تخم مرغ، به مراتب ارزش غذایی بالاتری دارد.یک تخم بلدرچین هر چند که از لحاظ وزنی حدود یک پنجم وزن تخم مرغ معمولی را دارد، ولی نسبت به آن دارای 5 برابر فسفر، 5/7 برابر آهن، 6 برابر ویتامینB12و  وتیامین B1 و 15 برابر ویتامین B2 ریبوفلاوین می باشداز این رو آن را بمب ویتامین می نامند.

    تخم بلدرچین در کشور ژاپن به دلیل غنای بالای امگا 3 و فسفر به  عنوان بخشی از صبحانه کودکان و دانش آموزان محسوب می شود•

    قابل توجه افراد بالای 40 سال

    جذب ویتامینهای بدن با افزایش سن بسیار کم میشود از این رو مصرف روزانه تخم بلدرچین را به افراد بالای 40 سال، برای بالا بردن مواد معدنی و ویتامینهای بدن و جلوگیری از، کارافتادگی زود رس و پیشگیری ازسرطان توصیه می نماییم. تخم بلدرچین در افراد پیر و مسن موجد قوای از دست رفته جوانی است

    http://daramadeziyad.persianblog.ir

    کسب درآمد باورنکردنی توسط خود شما توسط پرورش بلدرچین در منزل

      

    شعار رشد اقتصادی چین

    بیائید هر خانه را کارخانه کنیم

    پرورش بلدرچین خواص تخم بلدرچین خواص گوشت بلدرچین پرورش بلدرچین در منزل دستگاه جوجه کشی

    پرورش بلدرچین خواص تخم بلدرچین خواص گوشت بلدرچین پرورش بلدرچین در منزل دستگاه جوجه کشی

    رمز پیشرفت و رشد چشمگیر اقتصادی کشور هایی مانند چین و تایوان با این روند شروع شد که هر شخصی در خانه و محل زندگی خود یک تولیدی ایجاد کرد. تولید منحصر  به کارخانه ها و تولیدی های بزرگ نیست و هر شخصی می تواند در خانه  ی خود با توجه به مکان و بودجه یک محصول تولید نماید و درآمد زایی زیادی داشته باشد.

    پرورش بلدرچین خواص تخم بلدرچین خواص گوشت بلدرچین پرورش بلدرچین در منزل دستگاه جوجه کشی

    پرورش بلدرچین خواص تخم بلدرچین خواص گوشت بلدرچین پرورش بلدرچین در منزل دستگاه جوجه کشی

     

     ما به شما چه پیشنهادی داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    تنها با یک مکان  کوچک در خانه (انباری اتاق زیر زمین)  به مساحت 3*4  (12 متر مربع)  در خانه خودتان  زیر نظر خودتان

    بدون اینکه روزانه وقت زیادی از شما بگیرد.(در حد 40 دقیقه در روز)

    در کنار شغل اصلی خود با صرف هزینه بسیار اندک  وقت بسیار کم درآمد بالایی داشته باشید.

    شما می توانید در یک مکان کوچک پرنده کوچک بلدرچین  را چه به صورت گوشتی و چه به صورت تخمگذار نگه داری کنید و از سود اقتصادی خوب آن بهره مند شوید. 

    ما به شما خواهیم گفت چگونه!!!!!!!!

    پرورش بلدرچین خواص تخم بلدرچین خواص گوشت بلدرچین پرورش بلدرچین در منزل دستگاه جوجه کشی

    پرورش بلدرچین خواص تخم بلدرچین خواص گوشت بلدرچین پرورش بلدرچین در منزل دستگاه جوجه کشی

     

    شرح ما وقع

    شما در یک اتاق 12 متری حدود 800 بلدر چین تخم گذار تعبیه می کنید بلدرچینها در در قفسهای مخصوص بلدرچین تخمگذا ر جایگذاری می شوند.

    قیمت فرو ش هر تخم بلدرچین برای شما حدودا 75  تومان می باشد این در صورتی است که هر بلدرچین روزانه 30 گرم دانه به قیمت 15 تومان می خورد .(با فرض دانه کیلویی 500 تومان)  یعنی هر تخم بلدرچین 60 تومان سود خالص است

    پرورش بلدرچین خواص تخم بلدرچین خواص گوشت بلدرچین پرورش بلدرچین در منزل دستگاه جوجه کشی

    پرورش بلدرچین خواص تخم بلدرچین خواص گوشت بلدرچین پرورش بلدرچین در منزل دستگاه جوجه کشی

     

    با یک انباری  12 متری  (3*4)  شروع می کنیم.

    تعداد  8 قفس درآن جای میگیرد  2 تا سری 4 طبقه ای

     در هر قفس 100 بلدرچین  می باشد که جمعا 800 بلدرچین خواهید داشت . توجه داشته باشید اگر به راهنمایی های ما و مشاوره کارشناس  دامپزشکی مربوطه  توجه داشته باشید  بالای 90 درصد بلدرچینها  تخم گذاری میکنند. یعنی بالاتر از 750 تخم بلدرچین  در روز.پرورش

    پرورش بلدرچین خواص تخم بلدرچین خواص گوشت بلدرچین پرورش بلدرچین در منزل دستگاه جوجه کشی

    پرورش بلدرچین خواص تخم بلدرچین خواص گوشت بلدرچین پرورش بلدرچین در منزل دستگاه جوجه کشی

    شما با بسته بندی های شکیل تخم بلدرچین  و داشتن لیبل می توانید هر بسته 12 تایی تخم بلدرچین را به قیمت  1000 تومان به مرغ  و تخم مرغ فروشی ها و سوپر مارکتها بفروشید. البته قیمت برای مصرف کننده 1200  تومان است.

    از هر 1000 تومان که شما به فروش می رسانید 100 تومان خرج بسته بندی  می شود و 900 تومان برای شمامی ماند.برای هر تخم بلدرچین 15 تومان هزینه دانه  را کم کنید و سود خالص خودتان را با دست کم 750 تخم بلدرچین در روز حساب کنید.پرورش بلدرچین پرورش بلدرچین پرورش بلدرچین پرورش بلدرچین پرورش بلدرچین

    واین نسبتا در آمد خوبی برای یکی از مشاغل خانگی  می باشد.

     

    چرا باید تخم و گوشت  بلدرچین مصرف نمود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

     

    پرورش بلدرچین خواص تخم بلدرچین خواص گوشت بلدرچین پرورش بلدرچین در منزل دستگاه جوجه کشی

    پرورش بلدرچین خواص تخم بلدرچین خواص گوشت بلدرچین پرورش بلدرچین در منزل دستگاه جوجه کشی

     

    به این دلیل   فقط بخوانید

    در قرآن مجید (سوره بقره/57)و (اعراف/160) و(سوره طه 80-81)از بلدرچین به عنوان غذایی نیک یاد شده است.

     بلدرچین ، به سبب ارتباطش با قوم یهود در قدیم ، شهرتی تاریخی یافته است . به روایتِ عهد عتیق  در روزگار سرگردانی بنی اسرائیل در بیابان پس از خروج از مصر، یَهْوَه برای خوراک قوم گرسنگی کشیده ، مائده هایی آسمانی ، یکی مَنّ (تَرانگبین ) و دیگری سَلوی ' (بلدرچین )، فروفرستاد. در ادب فارسی ، اشاراتی به منّ و سلوای بنی اسرائیل به عنوان نعمتهای نامنتظَر(آسمانی)یافت می شو د  

    شما مطالب زیر   را باید  به طور خلاصه  در کالا برگ خود درون جعبه ها استفاده کنید تا همه مشتریان دلایل استفاده از این نعمت آسمانی را بدانند و ترغیب روز افزون برای خرید محصولات شما داشته باشند.

    ر

    پرورش بلدرچین خواص تخم بلدرچین خواص گوشت بلدرچین پرورش بلدرچین در منزل دستگاه جوجه کشی

    پرورش بلدرچین خواص تخم بلدرچین خواص گوشت بلدرچین پرورش بلدرچین در منزل دستگاه جوجه کشی

     

      بمب ویتامینرورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچینرورش بلدرچین

    تخم بلدرچین در مقایسه با تخم مرغ، به مراتب ارزش غذایی بالاتری دارد.یک تخم بلدرچین هر چند که از لحاظ وزنی حدود یک پنجم وزن تخم مرغ معمولی را دارد، ولی نسبت به آن دارای 5 برابر فسفر، 5/7 برابر آهن، 6 برابر ویتامین B12و  وتیامین B1 و 15 برابر ویتامین B2 ریبوفلاوین می باشداز این رو آن را بمب ویتامین می نامندتخم بلدرچین به علت نداشتن کلسترول ، قابل مصرف برای تمام افرادی است که مصرف تخم مرغ برایشان منع شده است..رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین

    تخم بلدرچین به دلیل غنای بالای امگا3 و فسفر در کشور ژاپن به عنوان بخشی از صبحانه دانش آموزان و کودکان محسوب می شود•

    قابل توجه افراد بالای 40 سال

    جذب ویتامینهای بدن با افزایش سن بسیار کم میشود از این رو مصرف روزانه ی تخم و گوشت بلدرچین را به افراد بالای 40 سال برای بالا بردن مواد معدنی و ویتامینهای بدن و جلوگیری از، کارافتادگی زود رس و پیشگیری ازسرطان توصیه می نماییم. تخم بلدرچین در افراد پیر و مسن موجد قوای از دست رفته جوانی است

    خواص تخم و گوشت  بلدرچین

    .1- سرشار از امگا3(برای تقویت هوش و حافظه) 
    2- غنی از آهن / ویتامینهای آ ، ب ، ث / اسیدهای آمینه و میکرو المانها
    3- توصیه شده برای دوران بارداری (برای باهوش شدن جنین) –سنینرشدکودکانونوجوانان
    4- تنظیمسیکلخواب / افزایشمقاومت بدن
    5- بدون  کلسترول- تنظیم سیستم عصبی ، قلبی و گوارشی و درمان بیماری آسم و تشنج
    7- استحکام عضلات و استخوان ها
    8- افزایش تمایلات جنسی
    9- دفع مواد رادیو اکتیو و فلزات سنگین نظیر سرب و جیوه ومواد زائد سرطان زا از ارگانیسم بدن انسان
    10- بدلیل حجم کم تخم بلدرچین و میزان بالای پروتئین آن نسبت به تخم مرغ ، برای ورزشکاران بخصوص بدنسازان عزیز نیز توصیه میشود.

    11- تخم بلدرچین به دلیل کامل بودن و نداشتن هیچ تاثیر سوئی در شیر خواران به عنوان بهترین مکمل دوران شیردهی استفاده می شود.

    12- -تخم و گوشت  بلدر چین حساسیت ایجاد نمی کند

    13-ماسک سفیده تخم بلدر چین همراه عسل (برای پوستهای چرب) و زرده با عسل برای( پوستهای خشک) باعث طراوت و شادابی و رفع چین و چروک و لکه های پوست شما می شود.
    14- پزشکان برای ترمیم سلولها ییر و از کار افتاده وسلول سازی مجدد بدن مصرف گوشت بلدرچین را توصیه می کنند . گوشت بلدرچین اکسیر جوانسازی است
    .
    رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچینرورش بلدرچین رورش بلدر

    پرورش بلدرچین خواص تخم بلدرچین خواص گوشت بلدرچین پرورش بلدرچین در منزل دستگاه جوجه کشی

    پرورش بلدرچین خواص تخم بلدرچین خواص گوشت بلدرچین پرورش بلدرچین در منزل دستگاه جوجه کشی

     

    حال شما نیز متوجه شده اید با دانستن این مطالب هر پیر و جوان و کودک، بزرگسال  و یا خانم بارداری مایل به تخم و گوشت بلدرچین می باشد. پس فقط کافی است این محصول را درست معرفی کنید.

    ***   وجود پوستر ها و تبلیغاتی که در مغازه ها به مشتری انگیزه خرید بدهد.

    ***   گذاشتن کالا برگهایی در داخل بسته تخم بلدرچین  که خواص کامل تخم و گوشت بلدرچین را به مشتری معرفی کند و هر مشتری خود برای شما یک تبلیغ کننده محسوب خواهد شد.(نگران  نباشید قیمت این کالا برگها که 1/8 برگه  A4     می باشد حدودا 5 الی 6 تومان میشود )ولی در عوض فروش شما را بی نهایت بالا می برد.

    مهمترین نکته فرهنگ سازی شما در جامعه  در خصوص استفاده از این ماده غذایی ارزشمند می باشد.ر

    پرورش بلدرچین خواص تخم بلدرچین خواص گوشت بلدرچین پرورش بلدرچین در منزل دستگاه جوجه کشی

    پرورش بلدرچین خواص تخم بلدرچین خواص گوشت بلدرچین پرورش بلدرچین در منزل دستگاه جوجه کشی

    قفسهایی که باید بدین منظور استفاده کرد.

    سیستم این قفسها طوری طراحی شده است که به دلیل چند طبقه بودن جای خیلی کمی میگیرد. فضای 12 متر برای 8 قفس،

    دانخوری ها بیرون  قفس تعبیه شده است و حدودا 20 دقیقه زمان در هر وعده برای دانه دادن به بلدرچین ها کافی می باشد.(2 وعده در روز)

    سیستم آبخوری قفسها مجهز به نیپل فنجان دار است که به طور اتوماتیک پر از آب می شود. در این سیستم  نهایت بهداشت رعایت شده است . و از شیوع بیماری جلوگیری می کند. شما با این سیستم آبخوری پیشرفته جلوی 50 % از بیماری هایی که از طریق ظرف آب کثیف و مانده منتقل می شود را می گیرید. از مزایای دیگر این سیستم آبخوری این است که هیچگاه زمانی صرف آب دادن به بلدرچینها نمی کنیدبه طور اتوماتیک با مصرف هر قطره آب دوباره فنجان پر میشود.

    در طراحی این قفسها شیبی لحاظ شده است که به محض اینکه بلدرچین تخم می گذارد تخمها قل می زند و به داخل جا تخمی مخصوص می آید و شما نیز مجبور نیستیددر قفس را باز کرده و تخمها را از درون قفس جمع کنید.

    کف قفسها طوری خاصی وجود دارد که چلغوز بلدرچین از داخل سوراخهای آن بیرون می آید و در سینی که زیر هر قفس وجود دارد می ریزد.با این حساب هیچگاه زیر پاهای بلدرچین  کثیف و آلوده به میکروب  نمی باشد و همیشه تمیز است و جلوی یکی  از عوامل مهم بیماری زا در طیور که تجمع میکروب زیر پاهای آنان است را می گیرد

    فقط کافی است روی سینی روزنامه پهن کنید  و هفته ای یک بار روزنامه را عوض کنید. با این حال باور کنید که  اگرآن انباری کنار اتاق خود شما نیز باشد هیچگاه بویی از بلدرچین شما را آزار نمی دهد.

    طراحی این قفسها به گونه ای است که برای یک کسب و کار خانگی ساخته  شده است و تمیز بی بو و بدون صرف وقت برای باز کردن درب قفس و آب و دانه گذاشتن درون قفس و جمع کردن تخمها از داخل قفس زیر پاهای بلدرچین می باشد .رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین

    شما حتی یک بار نیز نیاز ندارید که  درب قفس را باز کرده و آب و دانه بدهید یا تخم ها را جع کنید.رورش

    پرورش بلدرچین خواص تخم بلدرچین خواص گوشت بلدرچین پرورش بلدرچین در منزل دستگاه جوجه کشی

    پرورش بلدرچین خواص تخم بلدرچین خواص گوشت بلدرچین پرورش بلدرچین در منزل دستگاه جوجه کشی

    بلدرچین گوشتی
    بلدرچین از پرندگان بسیار مقاوم است که در مقایسه با مرغ و دیگر پرندگان بسیارمرگ و میر پائینی دارد و بزرگ کردن یک جوجه یک روزه ی بلدرچین بسیار راحت تر از جوجه مرغ است. با توجه به اینگه حجم بسیار کوچکی دارد فضای بزرگی به مانند مرغ برای پروار شدن احتیاج ندارد.به عنوان مثال در  10 روز اول که جوجه باید مراقبت ویژه داشته باشد حدودا 3000 جوجه در یک اتاق 3*4 جا می گیرد و بعد از آن می توان در قفسهای چند طبقه آنها را نگه داشت البته قفسهایی  که برای تخمگذار ظرفیت 100 بلدرچین دارد برای گوشتی تا ظرفیت 200 بلدرچین را نیز خواهد داشت بلدرچین گوشتی بهتر است متراکم  باشد تا فعالیت زیادی نداشته باشد و گوشت بهتری بیاورد.
    از مزایای مهم پرورش گوشتی بلدرچین این است که در زمان35 الی 45 روزگی سر بریده می شود یعنی نقطه سر به سر بازگشت سرمایه شما حدودا 40 روزگی می باشد.
    تفاوت این زمان در سلیقه شماست که می خواهید بلدرچین ریز یا درشت به بازار عرضه کنید.بلدرچین 45 روزه مشتری پسند تر و گرانتر است اما بلدرچین 35 روزه صرفه اقتصادی بیشتری دارد.
    رورش بلدرچین  رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین ر

    پرورش بلدرچین خواص تخم بلدرچین خواص گوشت بلدرچین پرورش بلدرچین در منزل دستگاه جوجه کشی

    پرورش بلدرچین خواص تخم بلدرچین خواص گوشت بلدرچین پرورش بلدرچین در منزل دستگاه جوجه کشی

    قیمت خرید جوجه یک روزه بلدرچین x  می باشد. در یک دوره خرید  10000 (ده هزار تایی )جوجه یک روزه 10000x     تومان باید هزینه کنید . با خرید جوجه و هزینه دانه و دارو و ویتامین  پس از سر بریدن بلدرچینها شما 100 درصد سود خالص نسبت به سرمایه داشته اید با فرض 15 الی 20 % تلفات
    ( برای کم شدن تلفا ت به لینک دامپزشکی بلدرچین سایت مراجعه کنید)

     یعنی اگر 5 میلیون تومان هزینه کنید 10 میلیون تومان  فروش گوشت بلدرچین خواهید داشت که 5 میلیون سود  خالص پس از 40 روز می باشد. اما شما می توانید این سود را بیشتر نیز بکنید .با صرفه جویی در خرید جوجه یک روزه و فاکتور گرفتن تلفات 7 % ناشی از جابه جایی جوجه یک روزه  در مسیر که اجتناب نا پذیر است. همه ی تولید کنندگان بزرگ برای تامین جوجه یک روزه از دستگاه جوجه کشی استفاده می کنند به 3 دلیل 

    - تفاوت بسیار چشمگیر در پائین آوردن هزینه

    (شما برای خرید 10000 جوجه یک روزه در یک دوره  باید مبلغ 10000x جوجه خریداری کنید در صورتی  قیمت یک دستگاه جوجه کشی 20000 تایی ازخرید یک دوره جوجه یک روزه کمتر است و هر 18 روز می توانید از دستگاه جوجه بکشید.حتی با تغییر سبدها می توانید جوجه کپک  مرغ بوقلمون و شتر مرغ هم بکشید  )

    برای اطلاعات بیشتر در باره دستگاه جوجه کشی اینجا  را کلیک کنید


    2-سالم بودن جوجه ها پائین آوردن درصد تلفات


    (دلیل عمده تلفا ت جوجه یک روزه در چند روز بعد از تولد به خاطر غیر استاندارد بودن دستگاه جوجه کشی و بیمار بودن تخم نطفه دار داخل دستگا ه می باشد که از آن موارد به عفونت زرده و مشکلات گوارشی روده ای و سختی تنفس ناشی از مشکلات دما  و چرخش ناگهانی و غیر استاندارد دستگاه می توان ذکر کرد و انتقال بیماری های عفونی از مادر به تخم و سپس به جوجه بسیار شایع است )
    رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین 


    3- پایین آوردن تلفات حمل و نقل

    جوجه یک روزه بسیار به حمل و نقل فشار و ضربات ناشی از حرکت در اتوموبیل حساس است و این جابه جایی و تغییر دما و ایجاد استرس در تلفات و روند رشد جوجه بسیار تاثیر می گذارد.
    رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین

    البته شما می توانید با مشاوره گرفتن از کارشناسان ما  به راحتی یک دستگاه جوجه کشی خانگی با ظرفیت 500  به بالا برای خودتان درست کنید

     

    ما مدارات و نحوه ساخت آن را به شما آموزش میدهیم

    در صورتی که تعداد تخمگذار یا پروش گوشتی شما کم  است می توانید خودتان قفس ها و تجهیزات سالن اعم از رطوبت ساز دما سنج و حتی پرکن برای کشتار را نیز بسازید

    ما با تجربیاتی که داریم شما را  راهنمایی می کنیم

     موارد مهم دیگر که بهتر است برای بهینه ترین  پرورش بدانید

     بیماری های بلدرچین(که البته چون اصلاح نژاد نشده این بیماری ها فوق العاده کم است)

    تغذیه و جیره بلدرچین در مقاطع مختلف سنی 

    جلوگیری  از تلفات  بالاخص تا 10  روزگی

    شرایط مولد برای ایجاد بهترین  تخم نطفه دار  که درصد بالای جوجه آوری داشته باشد

     بالا بردن ضریب تبدیل  در جوجه های گوشتی

    جلوگیری از پرت دان

    آب

    سالن

    بهداشت

    سلامت

    بسته بندی

    بازار یابی

    جلوگیری از ریسک در فروش

    ................

     


    قیمت فروش هر کیلو گوشت بلدرچین نسبت به مرغ 3 الی 3.5  برابر است و همیشه در بازار متقاضی دارد به دلیل خواص دارویی و خوشمزگی این  گوشت لذیذ.رو

    پرورش بلدرچین خواص تخم بلدرچین خواص گوشت بلدرچین پرورش بلدرچین در منزل دستگاه جوجه کشی

    پرورش بلدرچین خواص تخم بلدرچین خواص گوشت بلدرچین پرورش بلدرچین در منزل دستگاه جوجه کشی

    بازار فروش 

    گوشت بلدرچین نسبت به تخم آن از بازار فروش بسیار بهتری برخوردار است در صورتیکه سود آن از فروش تخم بلدرچین کمتر است.در صورتیکه شما مطمئن از فرهنگ استفاده مردم از تخم بلدرچین هستید بهتر است روی تخم گذار آن سرمایه گذاری کنید چون هم سود خوبی نسبت به زمان و وقت گذاشتن شما  دارد هم دردسر بسیار کمتر .اما اگر نگران  بازار فروش هستید بهتر است پرورش گوشتی داشته باشید چون همیشه مشتریان زیادی برای گوشت گرم و منجمد بلدرچین در بازار هست و با انجماد آن در سرد خانه نیز می توانید آن را تا مدتها نگهداری کرده و به هر شهری که متقاضی  زیادی دارد بفرستید . در کل هیچ مشکلی برای فروش گوشت بلدرچین وجود ندارد و همیشه مشتریان آماده به خرید نقد هستند

    اما بزرگترین مشکل در امر پرورش بلدرچین مقابله با نشیب و فراز بازار است که در گوشتی این مقابلهه بسیار کم است و لی ریسک بازار در تخمگذار زیاد است

    خروس لاری

      پراکنش: واریته‌های گوناگون خروس لاری را می‌توان به طور خالص در نواحی مختلف ایران به خصوص در شهر لار ، واقع در جنوب استان فارس یافت. تعداد کمی از این نژاد نیز در ناحیه اردبیل ، چابهار و کنارک و نیز تهران وجود دارند. معمولاً خالص‌ترین نوع این نژاد در شهرلار پرورش داده می‌شود. در خراسان و به خصوص در نواحی مرزی تعدادی از این نژاد یافت می‌شود. (در افغانستان و در مجاورت مرز ایران نژادی با خصوصیت نژاد لاری پرورش داده می‌شود که به نژاد افغانی معروف است، ولی دلایل موجود نشان می‌دهد که نژاد افغانی نژاد مستقل نبوده و بلکه نوعی از لاری می‌باشد که در افغانستان پرورش داده می‌شود و از نژاد لاری سنگین تر است

    شکل عمومی بدن نژاد لاری با تمام نژادهای دیگر متفاوت است و به طور کلی بدن بلند و کشیده، سینه پهن و عمیق و پرگوشت، گوشت سینه سفت و پر، پشت پهن و دارای شیب از جلو به عقب می‌باشد. بالها محکم و به بدن چسبیده و پرهای دم با زاویه ۴۵درجه بالاتر از امتداد پشت قرار گرفته‌است. ساق پا با زاویه ملایمی به ران متصل شده‌است و از این رو به طور کلی شکل ویژه‌ای به بدن این نژاد می‌دهد. رشد سر نسبت به بدن کوچک به نظر می‌رسد و فرم سر به اصطلاح ماری شکل می‌باشد. تاج اغلب در انواع اصیل توت فرنگی شکل و گردویی است. چشم‌ها درخشان، عقابی و سفید یا فیروزه ایی یا پرتقالی رنگ بوده و رشد تاج و ریش اغلب کم است. تاج در خروس‌ها، قرمز تیره و در مرغ‌ها قرمز معمولی و لاله گوش در تمام انواع این نژاد قرمز رنگ است. منقار کوتاه، بسیار محکم و زرد رنگ است و در بعضی انواع، لکه‌های قهوه‌ای رنگ در منقار بالایی وجود دارد. گردن نسبتاً بلند و استوانه‌ای و انتهای آن تقریباً در بدن فرو رفته‌است. قلم پا کلفت و بلند بوده و رنگ آن اغلب در واریته‌های اصیل زرد مایل به قهوه‌ای و در برخی انواع قهوه‌ای پررنگ وحتی تیره می‌باشد. پنجه‌ها پهن و دارای چهار انگشت است.

    واریته‌های مختلفی از نژاد لاری در ایران مشخص شده‌است. شکل بدن در تمام این واریته‌ها تقریباً شبیه هم بوده و فقط از نظر رنگ پر و بال با هم فرق دارند. خروسها را بر اساس نوع تاج به تاج مهر، تاج سپر و تاج میل تقسیم می‌کنند. گفته می‌شود که نژاد اصیل مشخصات زیر را دارد: چشم سفید و یا زاغ، پای سبز یا زرد، دم پایین، نوک کوتاه و عقابی، سر گرد و ریش و گوشواره بسیار کوتاه. به طور کلی از نظر رنگ پر و بال واریته‌های مختلف نژاد لاری که در ایران وجود دارد به شرح زیر می‌باشد:


    افغانی و ایرانی که در اصطلاح عشقبازهای افغان به کلنگی معروف است که بیشتر در نواحی شرقی ایران یافت میشود و به رنگ های ابرش با چشمان زاغ و فیروزه ایی ویا سفید وجود دارد.

    در نواحی غربی نژاد هایی با نام جنگلی که حاصل ی از نژاد ترک و ایرانی یا افغانی & ایرانی با ترک هستند که اغلب در کرمانشاه و کردستان ایران یافت میشوند.همچنین نژاد مالای و مالاگاچ هم با در این نواحی به صورت ترکیبی از دو نوع قبلی موجود است.

    در نواحی شمال غرب و تبریز و اردبیل انواعی از مالای و مالاگاچ با ترکیبی از نوع ایرانی آن و انواعی از ترک مخلوط شده اند که از نظر زیبایی و قدرت بدنی با واریته های کرد قابل مقایسه هستند. اما در شمال ایران و نواحی کناره ی دریای مازندران به دلیل فرهنگ بومی مردم ترکمن و علاقه وافر آن ها به جنگ لاری در این نواحی از بهترین های تمام ایران حتی افغانستان یافت میشود که با ترکیب انواع مالای و افغان با لاری ایرانی انواع جنگی منحصر به فردی یافت می شود.در نواحی غرب دریا و بندر انزلی هم جنگ لاری به یکی از سرگرمی های مهم ی تبدیل شده است که همراه شرط بندیهای میلیونی می باشد!به همین دلیل از تمام ایران بهترین های خروس و مرغ لاری با انواع محلی قدیمی ترکیب که انواع جنگی منحصر به فردی رابه وجود آورده اند.

     

    جمع بندی :باتوجه به علاقه لاری بازان و شرط بندهای این عمل به نوعی کسب تبدیل شده که می تواند باعث ایجاد انواع بسیار جنگی لاری در پی ترکیب و اصلاح آنها در آینده ایی نه چندان دور بود!

    خصوصیات تولیدی  مرغان نژاد لاری از نظر کلی جزو نژادهای سنگین می‌باشند. سرعت رشد و رویش پرها در بین افراد این گروه نژادی در ابتدا کند می‌باشد، ولی از سن سه ماهگی به بعد از سرعت رشد نسبی خوبی برخوردار می‌شوند.

    وزن مرغان بالغ یکساله حدود ۳ تا ۴ کیلوگرم و وزن خروس‌ها در همین سن ۴ تا ۵ کیلوگرم و بیشتر می‌باشد. در خروس‌های مسن، وزن گاهی به ۶ تا ۵/۶ کیلوگرم و بیشتر هم می‌رسد.

    سن بلوغ جنسی و تخمگذاری اغلب در ۷ ماهگی (۲۷ تا ۲۸ هفتگی) بوده و تخمگذاری با تخم مرغ‌های ریز شروع می‌شود.

    تولید تخم مرغ سالیانه بین ۶۰ تا ۸۰ عدد (حدود ۱۸درصد) با وزن متوسط هر تخم مرغ ۵۰گرم می‌باشد.

    تخم مرغ به رنگ کرم تا قهوهای تیره و به شکل بیضی کشیده و با پوسته‌ای نسبتاً ضخیم است.

    ضریب تبدیل غذایی بسیار نامطلوب می‌باشد. به طوری که در مقابل حدود ۲۰ کیلوگرم غذای مصرفی ۱کیلوگرم تخم مرغ تولید می‌شود. گوشت و تخم مرغ آنها دارای طعمی مطلوب بوده ولی در سنین پایین از گوشت خوبی برخوردار نمی‌باشند.

    دفعات کرچ (مرغ) در این نژاد زیاد است و معمولاً در سال ۲ تا ۳ بار کرچی در بین این مرغان دیده می‌شود. (به طوری که بعد از تولید هر ۲۰ تا ۲۵ عدد تخم مرغ حالت کرکی پدیدار می‌شود

     

     

     

    فواید تخم مرغ

    فواید تخم مرغ

    تخم مرغ منبع خوبی از ویتامین ها واملاح ضروری بدن است ومیتواند به عنوان یک ماده غذایی مهم در برنامه غذایی افراد باشد.نیاز های تغذه ای افراد بر حسب جنس و سنشان متفاوت است

     

    ارزش انرژی زایی تخم مرغ:

    یک عدد تخم مرغ متوسط 76 کیلو کالری انرژی داردومصرف روزانه یک عدد تخم مرغ 3درصد نیاز برای یک مرد بالغ و4درصد نیاز یک زن بالغ را تامین میکند.

     

    پروتیین:

    پروتیین تخم مرغ منبع غنی از پروتیین است.ارزش بیولوژی یک نخم مرغ بسیار بالاست ونسبت به سایر منابع پروتیینی بسیار غنی تر است.پروتیین تخم مرغ دارای تمام اسید امینی های بدن می باشد. بنابراین مصرف تخم مرغبا سایر مواد غذایی فقیر هستند مانند نان برنج غلات باعث تکمیل ارزش پروتیینی غذا میشود.

    12.5درصد تخم مرغ را پروتیین تشکیل می دهد وهم در زرده وهم در سفیده وجود دارد.ولی بیشتر در سفیده تخم مرغ به نام البومین وجود دارد.

    در نمودار کیفیت پروتیین مواد غذایی همیشه تخم مرغ در بالاترین حد یعنی 100 قرار دارد و به عنوان استاندارد مرجع برای سنجش پروتیین سایر مواد غذایی استفاده میشود.

     

    ویتامین ها:

    تخم مرغ بیشتر ویتامین های بدن بجز ویتامین cرادارد. تخم مرغ منبع خوبی از ویتامین های گروه Bوگروه ویتامین هایA می باشد.

    همچنین ویتامین Dو ویتامین C را تامین می کند.

     

    املاح:

    تخم مرغ حاوی تمام املاح برای سلامتی فرد است.بخصوص اینکه منبع بسیار خوبی از ید وفسفر است که ید برای ساخت هورمون تیروئیدی وفسفر برای رشد بهتر و سلامتی استخوان های بدن لازم می باشد.

     

    سلنیم نیز یکی از انتی اکسیدان های بدن می باشد و رادیکال های ازاد ناشی از سوخت ناقص چربی ها را از بدن از بین می برد و میتواند بر علیه عوامل ایجاد کننده سرطان نقش داشته باشد.

    کلسیم نیز برای عمل کرد بهتر سیستم عصبی و رشد بهتر استخوان ها و استحکام انها لازم است.

    اهن یکی از اجزای اصلی و حیاتی گلبول های قرمز خون است و تخم مرغ دارای اهن است

     

    قابل توجه کسانی که فکر می کنند تخم مرغ دارای چربی اشباع است :

    بر اساس تحقیقات 11درصد از اسید های چرب تخم مرغ را از نوع اسید های چرب غیر اشباع(با چند باند دو گانه)و 44درصد از نوع اسید های چرب غیر اشباع (با یک باند دوگانه)و 29در صد ازنوع اسید های چرب اشباع است.

    ليست صفحات

    تعداد صفحات : 2
    صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
    تبلیغات
    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند
      برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فروش مرغ و خروس و آدرس hadad78.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






    آخرین نظرات کاربران
    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    به خرید وفروش مرغ وخروس وسوالات در باره ان امتیاز دهید